Fuat Kökek
Fuat Kökek
1949 yılında İstanbul'da doğdu.
1975 yılında Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu'ndan mezun oldu.
1979 yılında Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu'nda öğretim görevlisi olarak akademik kariyerine başlamıştır.
1982 yılında kurumun Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi adını almasıyla birlikte, doktor öğretim üyesi unvanıyla akademik çalışmalarına devam etmiştir. 2016 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden emekli olmasına rağmen, aynı üniversite bünyesinde seramik dersleri vererek sanatsal ve akademik katkılarını devam ettirmiştir.
Sanatçının arkeoloji ve mitolojiye duyduğu ilgi, eserlerinde ve sanatsal projelerinde derin izler bırakmıştır. Stop-motion seramik konulu kısa filmleri, bu iki disiplini çağdaş sanatsal anlatımla birleştirme çabasını yansıtmaktadır. Ayrıca doğup büyüdüğü Beşiktaş semtine olan bağlılığı, onun “Beşiktaş’ın Gizli Tarihi” adlı hatırat kitabında hayat bulmuştur.
Sanatçı, sanatsal üretiminde zanaat ile hikâye anlatımını bir araya getiren yenilikçi bir yaklaşımı benimseyerek, hem geçmişin izlerini hem de çağdaş sanatın dinamiklerini bir arada sunmayı başarmıştır.
Fuat Kökek’in eserleri, doğanın ve insanlığın hikayesini bir araya getiren derin bir anlatım sunuyor. Sanatçının seramik formlar üzerinden yeniden yorumladığı bu çalışmalar, geçmişin izlerini ve bugünün çelişkilerini aynı düzlemde buluşturuyor. Amorflaşan hayvan bedenleri, tahrip edilmiş doğanın sessiz çığlığına dönüşürken, takunya giyen martılar, İstanbul’un hem doğal hem tarihsel mirasına duyulan özlemi, aynı zamanda bu mirasın ölçüsüzce yağmalanmasına duyulan öfkeyi dile getiriyor. Likya uygarlığının zenginlikleri, seramikte yeniden canlanarak Akdeniz’in kültürel mirasına bir saygı duruşu oluşturuyor. Ay balığına binmiş kuşlar ise masalsı bir evrende hayal gücünü serbest bırakıyor. Helezonik formlarla insanlığa seslenen bu eserler, nostalji ve eleştiriyi bir araya getirerek izleyiciyi hem düşündürüyor hem de büyülüyor.
He was born in 1949 in Istanbul.In 1975, he graduated from the State Applied Fine Arts High School.In 1979, he began his academic career as a lecturer at the State Applied Fine Arts High School.In 1982, when the institution was renamed the Faculty of Fine Arts at Marmara University, he continued his academic work with the title of assistant professor. Despite retiring from Marmara University’s Faculty of Fine Arts in 2016, he continued to teach ceramics there, maintaining his artistic and academic contributions.
The artist’s interest in archaeology and mythology has left a profound mark on his works and artistic projects. His stop-motion short films on ceramics reflect his efforts to merge these two disciplines with contemporary artistic expression. Additionally, his strong connection to the Beşiktaş neighborhood, where he was born and raised, found its voice in his memoir, The Hidden History of Beşiktaş.
Embracing an innovative approach that combines craftsmanship with storytelling, the artist successfully integrates traces of the past with the dynamics of contemporary art in his creative output.
1975 yılında Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu'ndan mezun oldu.
1979 yılında Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu'nda öğretim görevlisi olarak akademik kariyerine başlamıştır.
1982 yılında kurumun Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi adını almasıyla birlikte, doktor öğretim üyesi unvanıyla akademik çalışmalarına devam etmiştir. 2016 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden emekli olmasına rağmen, aynı üniversite bünyesinde seramik dersleri vererek sanatsal ve akademik katkılarını devam ettirmiştir.
Sanatçının arkeoloji ve mitolojiye duyduğu ilgi, eserlerinde ve sanatsal projelerinde derin izler bırakmıştır. Stop-motion seramik konulu kısa filmleri, bu iki disiplini çağdaş sanatsal anlatımla birleştirme çabasını yansıtmaktadır. Ayrıca doğup büyüdüğü Beşiktaş semtine olan bağlılığı, onun “Beşiktaş’ın Gizli Tarihi” adlı hatırat kitabında hayat bulmuştur.
Sanatçı, sanatsal üretiminde zanaat ile hikâye anlatımını bir araya getiren yenilikçi bir yaklaşımı benimseyerek, hem geçmişin izlerini hem de çağdaş sanatın dinamiklerini bir arada sunmayı başarmıştır.
Fuat Kökek’in eserleri, doğanın ve insanlığın hikayesini bir araya getiren derin bir anlatım sunuyor. Sanatçının seramik formlar üzerinden yeniden yorumladığı bu çalışmalar, geçmişin izlerini ve bugünün çelişkilerini aynı düzlemde buluşturuyor. Amorflaşan hayvan bedenleri, tahrip edilmiş doğanın sessiz çığlığına dönüşürken, takunya giyen martılar, İstanbul’un hem doğal hem tarihsel mirasına duyulan özlemi, aynı zamanda bu mirasın ölçüsüzce yağmalanmasına duyulan öfkeyi dile getiriyor. Likya uygarlığının zenginlikleri, seramikte yeniden canlanarak Akdeniz’in kültürel mirasına bir saygı duruşu oluşturuyor. Ay balığına binmiş kuşlar ise masalsı bir evrende hayal gücünü serbest bırakıyor. Helezonik formlarla insanlığa seslenen bu eserler, nostalji ve eleştiriyi bir araya getirerek izleyiciyi hem düşündürüyor hem de büyülüyor.
He was born in 1949 in Istanbul.In 1975, he graduated from the State Applied Fine Arts High School.In 1979, he began his academic career as a lecturer at the State Applied Fine Arts High School.In 1982, when the institution was renamed the Faculty of Fine Arts at Marmara University, he continued his academic work with the title of assistant professor. Despite retiring from Marmara University’s Faculty of Fine Arts in 2016, he continued to teach ceramics there, maintaining his artistic and academic contributions.
The artist’s interest in archaeology and mythology has left a profound mark on his works and artistic projects. His stop-motion short films on ceramics reflect his efforts to merge these two disciplines with contemporary artistic expression. Additionally, his strong connection to the Beşiktaş neighborhood, where he was born and raised, found its voice in his memoir, The Hidden History of Beşiktaş.
Embracing an innovative approach that combines craftsmanship with storytelling, the artist successfully integrates traces of the past with the dynamics of contemporary art in his creative output.